על חברות יח"צ וטכנולוגיה

חברות הייטק, אינטרנט ומחשוב, שעמלו רבות על פיתוח המוצר שלהם והשקיעו עלויות רבות, בהכנת המוצר או השירות לשוק, נמצאים פעמים רבות בשלב המהלך הבא: גוף שיאפשר להם להגיע במהירות לתודעת הציבור, בדרך הנכונה והרלוונטית ובכל אמצעי התקשורת האפשריים. 

אותו מהלך פעמים רבות, הופך להיות כאוס של פלטפורמות חברתיות, כלי מסחר דיגיטליים, כלי תקשורת וחברות פרסום שונות שמציעות הרים ומקיימות גבעה. הטכנולוגיה מתפתחת במהירות מסחררת, לא רק הטכנולוגיה של החברה שלכם, גם של המדיה.

כמנכ"ל חברת הייטק או חברה טכנולוגית בכלל, את או אתה עשויים להיתקל במוקשים בצורת חברות יחסי ציבור, שאין בידן את ההבנה הטכנולוגית הקונקרטית לתחום אותו אתה מנהל ואז
אתה למעשה רץ לתוך הכאוס, עם חומר עיתונאי לא רלוונטי, כאשר מחד איש יחסי הציבור
שלך אינו מבין את עולם המונחים ותחום העיסוק של החברה שלך ומאידך הוא אינו יכול להעביר
את המסר לעיתונאים ולבחור במדיה המתאימה והעיתונאי המתאים.
במקרה הטוב נכנסים לתוך זרם של אייטמים קטנים או רחוקים מהחשיפה לה אתה זקוק, במקרה הגרוע אתה לא מתפרסם כלל. זמן ואנרגיה רבים מתבזבזים, בניסיון להשתמש בכל
מדיה אפשרית, בהפצה רחבה, מבלי להבין ללמוד ולנתח כל מדיה בפני עצמה ובמה היא
מתמקדת ולוותר כליל על כתבות הפרסום.

הנחת העבודה של חברת יחסי ציבור טובה, היא האמונה בכוחו של הסיפור העיתונאי המוגש על ידי איש יחסי הציבור באמצעות רעיון לכתבה, הודעה לעיתונות או הצעה לראיון וביכולתה לספק אמינות גדולה יותר מאשר מודעה או סרטון המוגדרים כפרסום. לשם כך נעזר היחצן בקשריו עם כל אמצעי התקשורת והבנתם.

עבור חברות הייטק וחברות טכנולוגיה, חשוב לבחור בחברת יחסי ציבור שמתאימה לעולם הזה ומגיעה מתוך ידע וניסיון טכנולוגי בסיסי. התעשייה הטכנולוגית ותעשיית ההייטק, הינן דינמיות ומתחדשות כל הזמן, הלקוחות תרים אחר מידע אמין לפני שהם מבצעים רכישה, במיוחד של מוצרי טכנולוגיה והייטק יוקרתיים בעלויות שיא ומשתמשים במידע התקשורתי, אותו חברת יחסי הציבור מקפידה לעדכן בקביעות, על מנת לבחור בחברה הנכונה עבורם. יחסי ציבור נכונים, יציבו את החברה שלך במקום המדובר והמתוקשר ביותר, הם ימקמו אותך בפסגת התקשורת הטכנולוגית ועל ידי כך תפתח
בפניך ההזדמנות, להגיע ללקוחות פוטנציאליים כמו גם לחזק את הקשרים עם הלקוחות הקיימים
שלך.  

חברת יחסי ציבור המייצגת חברות טכנולוגיות, מוכרחה להיות בעלת ידע רב ונרחב בנושא ולהתמקד בתחום הטכנולוגי. על מנת לייצג אותך, היא חייבת לדעת בדיוק מה אתה מפתח ומה אתה מוכר, לא רק מההיבט התקשורתי אלא גם ובעיקר מההיבט הטכני, על מנת לדעת לאילו אמצעי תקשורת להתאים את הכתבות. יחסי ציבור לתחום ההי-טק והטכנולוגיה נבדלים מתחומים עסקיים אחרים, בעיקר מכיוון שלהיי-טק שפה משלו. כדי לספק ללקוח את השירות האופטימאלי, על משרד יחסי הציבור לגלות בקיאות
בעולם המושגים ובפיתוחים הטכנולוגיים העכשוויים.

כשאתה מגיע לבחור חברת יחסי ציבור שתייצג את החברה שלך, חשוב לשים לב לכך.

דניאל דותן –
יועצת תקשורת ויחסי ציבור בחברת  אולמדיה 
חזרה לרשימה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אימייל שדה חובה
אימייל לא תקין
שם שדה חובה
טלפון שדה חובה