סוף לכאב הראש של מנהלי השיווק? / אורן בסון

מאת: אורן בסון*

פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יו-טיוב, באנרים, אאוטבריין, תוכן Native, Adwords, SEO – כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש, כאב ראש. עבור רוב סמנכ"לי ומנהלי השיווק, עולם השיווק של
היום גורם לבלבול לא פשוט. השאלות הן רבות: היכן לשים את הכסף? מה יעבוד עבור חברה
כמו שלנו? האם המטרה שלי היא לבנות תדמית או שזה מיותר ויש להתמקד בלידים? האם
להמשיך להשקיע בפרסום המסורתי? ביחסי ציבור? כמה מאמץ ותקציבים לשים בכל ערוץ?

הפיצול לכל כך הרבה ערוצי תקשורת יוצר דילמה באיזה ערוץ להשקיע משאבים
על מנת להגיע לקהל המטרה. 

2014 – שנת המפנה

זירת הדיגיטל והניו מדיה משתנה כל הזמן. אך נראה שבמהלך 2014 נעשה
שינוי משמעותי בתחום וכאב הראש עשוי להצטמצם: כללי המשחק הפכו לברורים יותר,
הרשתות החברתיות הכניסו כלים משוכללים יותר לקידום פעילות שיווקית של חברות. 2014
היא השנה שבה התוכן התקרב לפרסום הממומן, שנה שבה אם יצרת תוכן מנצח – בין אם זו
כתבת יחסי ציבור או פוסט מצויין – תמורת השקעה לא רבה – אפשר להביא את התוכן הזה
לכמויות גדולות של אנשים, לבנות או לשפר תדמית וגם – להביא למכירות. מכיוון
שהבאנרים כמעט ולא עובדים כי הגולשים פשוט מתעלמים מהם פותחו אמצעים למשוך את עין
הגולש באזורים עליהם הוא מסתכל באמצעות תוכן מעניין.

מי שיודע לעבוד נכון בעולם הדיגיטל והניו מדיה יכול להרחיב את נתח
הלקוחות שלו ללקוחות שמעולם לא חשב להגיע אליהם ובמקביל לכוון את התוכן והפרסום
שייחשף רק לקהל הרלוונטי בעלות לא גבוהה. העידן הנוכחי מאפשר לנו לדעת המון על קהלי
מטרה  ולהגיע לאנשים שאנו רוצים. עכשיו
נותר רק להגיש להם את המסר הנכון.

אז בואו נעשה קצת סדר ונבחן כמה מן הכלים העומדים כיום לרשותנו
ומאפשרים לחבר בין תוכן ללידים ולמכירות.

קידום ממומן של תוכן

התוכן הוא המלך, אך יש גבול לכמות התוכן אליו ניתן להיחשף. הקרב על
הגשת התוכן אל הגולש, בין אם דרך קידום אורגני בגוגל או קידום פוסטים בפייסבוק או
לינקדאין, הפך לקשה יותר ויותר. פייסבוק הורידה את שיעור החשיפה לפוסטים בדפים
עסקיים לרף מוערך של כ- 6% חשיפה של מותגים קטנים ו- 2% חשיפה למותגים גדולים.
פייסבוק אומרת חד וחלק: רוצים חשיפה לתוכן של החברה שלכם? תשלמו. גם לינקדאין
מאפשרת להביא תוכן לקהל יעד מדוייק: על ידי פילוח על פי תפקיד, סוג ארגון, שם
ארגון, גודל ארגון ומיקום הארגון, ניתן לבצע הצגה מדוייקת של הפוסט בלינקדאין אך
ורק לקהל הרלוונטי מבלי לבזבז חשיפות והקלקות מיותרות. שילוב  Remarketing (פרסום המופיע בפני מי
שביקר באתר החברה שלך או בדף הנחיתה) בקמפיין יעלה עוד יותר את אפקטיביות התוכן
ברמה המעשית: לידים.

בואה של אאוטבריין

כיום, יצירת תוכן טוב –כזה שמעניין לקרוא כמו כתבה בעיתון – הוא צעד
אחד בכיוון הנכון, אך זה לא מספיק כי כפי שציינו לעיל – הקהל מתפזר על הרבה ערוצים.
נאמר שכתבו עליכם כתבה יפה בעיתון ובאתר גלובס. כתבה כזו תופיע בפני הקהל יום או
יומיים ולאחר מכן האפקט שלה ידעך. כאן באה חברה כמו אאוטבריין לעזרה ומחברת בין
יחסי ציבור לפרסום ממוקד:  אאוטבריין
מאפשרת לכל כתבה להופיע באתרים שונים תחת הכותרת: "עוד כתבות שיעניין אותך
לקרוא". התשלום – בהתאם לכמות הקוראים שהקליקו ונכנסו לכתבה. על ידי כך ניתן
להגדיל את החשיפה לאותה כתבה לאורך זמן ובאתרים נוספים מעבר לאתר בו הכתבה נכתבה
במקור.

תשקיעו במובייל

המובייל הופך במהירות לערוץ המרכזי דרכו אנשים קוראים חדשות, נכנסים
לרשתות חברתיות, ומחפשים מידע. בנקים בארה"ב מדווחים על 60% מלקוחותיהם
שנכנסים לחשבונות הבנק דרך המובייל. לכן, חשוב לבדוק את תאימות האתר שלכם למובייל
והנוחות של ממשק המשתמש. אין היום עסק שרוצה להמשיך להתקיים ולא משקיע באתר מובייל
כזה שייתן חוויה חיובית שתחזיר את הלקוח שוב ושוב.

וידאו – קל יותר לצפות מאשר לקרוא

בעידן האינסטנט לאנשים קל הרבה יותר לראות סרטון מאשר לקרוא טקסט וזה
גם משכנע יותר לראות מישהו מדבר מאשר לקרוא ציטוטים. זו הסיבה שאנו רואים יותר
ויותר סרטוני וידאו (קצרים) לסיקור כנסים, הסברים על המוצר, עדויות של לקוחות
ועוד. הפצה נכונה של הוידאו שלכם לקהל המטרה, בין
השאר בעזרת הכלים שציינתי לעיל – עשויה להביא לחשיפה גבוהה ולידים בהתאם.

אין ספק שבפתח שנת 2015 הקהל שלנו מפוזר בערוצים רבים, אך אם נדע
להשתמש בתבונה בתוכן מושך ומעניין ולהגיש אותו לקהל בצורה הנכונה ובערוצים הנכונים
נוכל להגיע לקהל שלנו באופן ממוקד ובפחות כסף בהשוואה לעבר. גוף שיידע לחבר בין
התוכן למדיה הן המסורתית והן הדיגיטלית הוא זה שיצליח בעידן הנוכחי. 

* הכותב הוא מנכ"ל אולמדיה, המתמחה בייעוץ תקשורתי ושיווק דיגיטלי 

המאמר פורסם במקור בנתח שוק - גלובס. לקריאה לחץ כאן
חזרה לרשימה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אימייל שדה חובה
אימייל לא תקין
שם שדה חובה
טלפון שדה חובה