מהי המשמעות של אסטרטגיית מיתוג מעסיק ואיך תוכלו ליישם זאת בחברה שלכם?

בתעשיית ההייטק קיים ביקוש גדול אחר עובדים מוכשרים ומוצלחים, ולכן סביר להניח שהמועמד הפוטנציאלי יהיה מחוזר על ידי מספר חברות.

שימור עובדים זוהי משימה חשובה במיוחד, בה חברות רבות משקיעות תקציבים וחשיבה על מנת לטפח ולשמור על העובדים שלהן וכאשר יגיעו לרגע שבו יצטרכו לגייס עובדים חדשים, סביר להניח שאלו יעדיפו להמשיך בתהליך הגיוס איתם ולא עם חברה אחרת.

מה שיכריע בסופו של דבר לא יהיה בהכרח גובה המשכורת (משום שהסכומים די זהים בתחום זה), אלא ההבדל יהיה במיתוג המעסיק ובנראות הארגון מבחוץ ומבפנים.

מה זה בעצם מיתוג מעסיק?

זוהי התפיסה של הארגון "כמקום שטוב לעבוד בו" בעיני מועמדים פוטנציאליים, בעיני עובדי החברה ובעיני ספקים חיצוניים.

כשם שממתגים מוצר או שירות כחיובי, אהוב ומבוקש, כך גם החברה או הארגונים צריכים לסגל לעצמם נראות ומיתוג חיובי שרבים מהעובדים ירצו לעבוד בתוך החברה, ולמתג אותה כחברה מובילה, מבוקשת הנהנית מעובדים לויאליים ומתנאי תעסוקה מעולים.

מה הופך את מיתוג המעסיק לדבר הכי משמעותי בתעשיית ההייטק?

בשנים האחרונות מחלקות ה-HR בחברות ההייטק חוות קושי רב בגיוס עובדים, התחרות בין החברות השונות גדולה – והמלחמה על עובדים טובים ומוכשרים הפכה למשימה מאתגרת.

מה שכן מצליח ליצור יתרון יחסי על פני מתחרים גדולים יותר וסכומי עתק הוא מיתוג המעסיק, מכיוון שהוא מבוסס על ההבנה כי בנוסף למשכורת הגבוהה ולתנאים הנוספים, אנשים יבחרו בסופו של דבר לעבוד במקום בו הם זוכים ליחס אישי, נהנים בסביבת העבודה ומרגישים חיבור לשאר העובדים וההנהלה, שזה ההפך מ"כלוב של זהב" הנפוץ בעיקר בעולמות ההיי-טק.

השאירו פרטים – ותנו לנו לעשות עבורכם את העבודה!

 

איך תשדרגו את רמת מיתוג המעסיק שלכם בחברה?

נכון שזו יכולה להיות עבודה השייכת למחלקת השיווק שלכם וה-HR, אך כמו בכל תחום – עדיף להיעזר בבעלי מקצוע.

מומלץ מאוד לגורם מקצועי כמו משרד יחסי ציבור המתמחה בחברות טכנולוגיה והייטק, המחזיק במחלקת מיתוג מעסיק.

תפקידנו הוא לבנות עבורכם אסטרטגיה מקיפה המתאימה באופן ייחודי למבנה החברה שלכם, לעזור לכם שלב אחר שלב ביישום שלה – וכמובן ללוות אתכם במהלך הדרך ולערוך אופטימיזציה ככל שידרש ובהתאם לצרכים הפנימיים והחיצוניים.

כיצד נעשה זאת?

  • על ידי מחקר מקיף ומיפוי – היכרות עם המעסיק ופעילותיו בזירת ההיי טק והטכנולוגיה, למידה מעמיקה של ערכי החברה ודרכי התפתחותה בעבר ובהווה, מחקר המבוסס על תחושות העובדים כיום בחברה וחיבורם הרגשי למקום העבודה ומיפוי היתרונות התעסוקתיים עבור עובדים קיימים ופוטנציאליים.
  • גיבוש אסטרטגיה – על בסיס מסקנות המחקר, אנחנו בונים אסטרטגיית פעולה שעיקרה – יצירת תדמית חיובית ותחושת אהדה בקרב עובדי החברה הקיימים, והעלאת רמת האטרקטיביות של החברה בקרב מחפשי העבודה.
  • ביצוע ויישום התוכנית – בקרה אחר שלבי הביצוע של התוכנית האסטרטגית, הכוללים שינויים לפי הצורך ויישומה בחברה.

כמה זמן אורך התהליך?

פרק הזמן משתנה מחברה לחברה בהתאם לאסטרטגיה הייחודית שנבנתה עבורה.

מדובר בתהליך, משמע ששינוי מסוג זה לוקח זמן – אך אם עושים זאת בסבלנות ויעילות, התוצאה תישמר לאורך זמן ותניב את הפירות בהתאם. לעיתים מדובר במספר חודשים קצר אך לרוב מדובר בתהליך האורך למעלה משנה.

כאמור, לכל ארגון וחברה זמנים שאינם מוגדרים מראש, ורק תוך כדי התהליך ניתן לשער כמה זמן אורך תהליך מיתוג מעסיק. רוב הארגונים ממשיכים בתהליך מיתוג מעסיק גם לאחר השגת התוצאה, למען תחזוקה וניהול נכון ומתמשך של המיתוג, וכמענה לתחרות העזה הקיימת בשוק.

מעוניינים לשפר את רמת מיתוג המעסיק בחברה שלכם?

אנו ב-Allmedia, נשמח לבנות לכם אסטרטגיה מנצחת!
Allmedia נחשבת למשרד יחסי ציבור מוביל בכל הקשור לדיגיטל, ייעוץ תקשורתי, יח"צ וניהול משברים – עבור חברות היי-טק, טכנולוגיה וסטארט-אפ.
בין לקוחותינו תוכלו למצוא את: מטריקס, רד האט, בוקינג.קום, לנובו ועוד.

השאירו פרטים – ותנו לנו לעשות עבורכם את העבודה!

תוכן עניינים

פוסטים נוספים

מתוך TheMarker: "היתרון של אולמדיה הוא הריכוז של לקוחות בתחומים דומים המאפשר לנו לחבר אותם לסיפור אחד"

כחלק מהשינויים הפוקדים את עולמות ההיי-טק, הטכנולוגיה, הצרכנות, התיירות והפיננסים, לצד שינויים מהותיים בשוק התקשורת המלווה בחדירה מסיבית של רשתות חברתיות וכלי תקשורת חדשים, האתגר

קרא עוד »