הרבה יותר מאלף מילים: למה אנשי יח"צ אובססיביים לתמונות

זה אמור להיות פשוט ומובן לכולם. אחרי הכל, אנחנו בעידן האינסטגרם שבו מה שלא מצולם לא קיים. ועדיין, מלחמה על כל תמונה. אולי זה בכלל לא אנחנו. אולי הלקוחות הם אלה שלא מבינים את התמונה השלמה. מה בסך הכל ביקשנו? תמונה עדכנית, ברורה, נהירה ומתאימה לדפוס. זה באמת כל כך מורכב?

בעבר עוד כינו את זה "פוטו-רצח". אותה תמונת פספורט שצולמה בתקופות קדומות ועורר מבטי פליאה, משיכה בכתפיים, כיווץ בבטן ושאלה מהירה: "זאת את?!" אבל מאז עברו הרבה פלאשים במצלמה וכל מי שעובד עם התקשורת חייב להצטלם מיד ובדיעבד. לא שיערנו שאנחנו באמת צריכים להסביר, אבל יאללה שיהיה:

– ויזואליה מושכת תשומת לב: בעולם הדיגיטל והרשתות החברתיות העיניים שלנו נמשכות באופן אוטומטי לתמונות ולגרפיקה.

– תמונה מוכרת יותר ממילה: אנשים אוהבים לראות את המוצר שהם קונים בעיניים. גם אתם, מנהלים או בעלי עסקים, נחשבים סוג של מוצר. הרושם הראשוני שהצופים או לקוחות פוטנציאלים מקבלים עליכם, עוד לפני שהם מתעמקים במילים שלכם, נוצר בהשפעת המראה שלכם.

– תמונה מקצועית עדיפה על תמונה ביתית: איכות התמונה מעידה על איכות המוצר. תמונה לא איכותית עלולה לרמוז על אדם לא מקצועי, לא רציני, לא איכותי. או גרוע מזה, על אדם שלא לוקח את העסקים והלקוחות שלו ברצינות.

– הלקוחות שלכם רוצים להכיר אתכם טוב יותר: תמונה טובה תגרום להם לחשוב שהם מכירים אתכם, ולכם, להציג את הצד הטוב ביותר של עצמכם. תמונה טובה יכולה להעיד על איש עסקים נעים, אמין, מקצועי, כזה שאתה רוצה להיות בחברתו ולעשות עסקים איתו.

– לתמונות מקצועיות יש שימוש רחב: תמונות מקצועיות שימושיות למספר פלטפורמות כמו הודעות לעיתונות, אתר מיתוגי, פייסבוק, לינקדאין, קורות חיים ועוד. שווה להשקיע בה.

למרות שהכל נראה הגיוני ומובן, לא פעם אנחנו עדיין נתקלים במנהלים שלא מחזיקים תמונה מקצועית, אף לא אחת. אם יש עצה קטנה שכדאי לכל מנהל לשנן, קחו אותה בחינם: תמונה שנגזרה מתמונה קבוצתית או תמונה שחבר צילם בחופשה ביוון בקיץ – לא יתפרסמו בתקשורת. בוודאי לא בהקשרים שאתם ואנחנו רוצים להיות בהם. "אין כמו תמונה שצולמה בטבעיות, אותנטית", יגידו הצדקנים. ובכן, מטרתה של תמונה מקצועית היא פשוט להראות את הגרסה הטובה ביותר של עצמנו.

מחפשים יח"צ שישיג עבורכם את המטרות העסקיות?

אנחנו בעניין, בואו נדבר:​​

מי שרץ להזמין צלם או שריין מקום בסטודיו, הנה כמה המלצות לצילום נכון:

– הקפידו על לבוש אלגנטי בצבעים נעימים ואחידים והימנעו מצבעים בוהקים מדי או הדפסים מקושקשים. מומלץ בנוסף להצטלם עם יותר מסט בגדים אחד, לשם הגיוון.

– כדאי להצטלם על רקע נייטרלי (לבן, קרם, אפור) ולוודא שהצבעים של הבגדים כהים יותר כדי שיבלטו. לחלופין, גם רקע שחור יכול לעבוד ולהיות מעניין ואז כאמור, חולצה לבנה תתאים.

– נסו להציג שפת גוף משוחררת ונגישה. בנוסף לכך, חיוך נעים, לא מוגזם ולא זועף, ישדר נחישות ורגישות.

– לנשים – כדאי להתאפר קצת יותר מהרגיל כדי שהאיפור לא יעלם בתאורה. ולכל המינים והמגדרים – לא לשכוח פודרה כדי לא לנצנץ.
– דרשו להצטלם עם תאורה מחמיאה, לעתים זה מה שעושה את ההבדל בין תמונה נחמדה לתמונה נהדרת.

– בקשו גם תמונות פרופיל וגם תמונות רוחב (מדיום שוט) ואפילו תמונת גוף רחוקה (לונג שוט), לכל פלטפורמה דיגיטלית יש את הגדלים המתאימים לה וכדאי להיות מוכנים עם כמה אופציות.

בהצלחה! ולא לשכוח לתת קרדיט לצלם (במקרה הזה: NeONBRAND)

מאת יפית שחר, יועצת תקשורת

תוכן עניינים

פוסטים נוספים

מתוך TheMarker: "היתרון של אולמדיה הוא הריכוז של לקוחות בתחומים דומים המאפשר לנו לחבר אותם לסיפור אחד"

כחלק מהשינויים הפוקדים את עולמות ההיי-טק, הטכנולוגיה, הצרכנות, התיירות והפיננסים, לצד שינויים מהותיים בשוק התקשורת המלווה בחדירה מסיבית של רשתות חברתיות וכלי תקשורת חדשים, האתגר

קרא עוד »