הרה-מרקטינג – הדרך האפקטיבית להישאר בתודעה של מתעניינים

מאת טל ענתבי*

באופן כללי כצרכנים אנחנו לא אוהבים לראות מודעות פרסום, אך אנחנו יכולים להסתקרן כשהמודעות רלוונטיות לנו ולמה שמעניין אותנו. כמותג, המטרה שלנו היא להגיע אל קהל היעד הרלוונטי לנו שעשוי להתעניין בנו וכדי לא לעייף ולשעמם אותו נרצה להציג לו תוכן שיגרום לו להסתקרן ולהקליק על המודעה.

דרך מצוינת לוודא שהתוכן המוצג הוא רלוונטי היא באמצעות re-marketing, שיווק מחדש. זהו תהליך לא חדש, אך עדיין מאוד אפקטיבי, המאפשר ליצור קשר ברחבי האינטרנט עם לקוחות שביקרו באתר שלנו. כאשר לקוח מבקר באתר שלנו או בדף בו אנו יכולים לשתול קוד מסויים, הוא מתויג באמצעות עוגיית מעקב (cookie) שמאפשרת לפרסם לו שוב בפלטפורמות השונות באינטרנט. אותו לקוח שרשם התעניינות פעם אחת, ממשיך לראות את הפרסום שלנו גם בהמשך גלישתו. זאת אומרת שיש הזדמנות שניה להמיר את אותם המבקרים ללידים!

מחפשים יח"צ שישיג עבורכם את המטרות העסקיות?

אנחנו בעניין, בואו נדבר:​​

המודעות שיוצגו ללקוחות אשר ביקרו באתר שלנו יכולות להופיע בפייסבוק או באינסטגרם עם קריאה לעקוב אחרי העמוד של המותג או עם מודעה על הטבה ייחודית. אפשרות נוספת היא להופיע ברשת הפרסום של גוגל (Google Display Network), אפשר לפרסם ביוטיוב סרטון שמשמש כמדריך הפעלה למוצר שבו התעניין הלקוח או מודעת באנר באתרים שונים שבהם הוא גולשים.

דוגמא לאפקטיביות של הרה-מרקטינג: לקוח התחיל להשאיר פרטים בעמוד נחיתה או התחיל לבצע רכישה באתר, אבל הוא לא סיים את התהליך כי הטלפון שלו בדיוק צלצל או שמשהו דחוף אחר הסיח את דעתו. בידיעה שמדובר בלקוח פוטנציאלי, כמותג לא נרצה לאבד אותו. וכאן נכנס לתמונה השימוש ברה-מרקטינג. באמצעות שתילה של קוד ייעודי באתר או בעמוד הנחיתה נוכל לטרגט את אותו הלקוח שנטש את התהליך באמצע בפלטפורמות אחרות וזאת באמצעות מודעה רלוונטית וממוקדת. השיווק מחדש הוא פרסונלי ומותאם בדיוק ללקוח על פי המקום בו הוא עצר את התהליך. כלומר ללקוח שביצע רכישה אפשר להציג בעתיד מודעות עם מבצעים שיגרמו לו לבצע רכישה חוזרת, מאמרים וטיפים רלוונטיים ואפילו להציע לו מבצעים ייחודים ללקוח חוזר. וללקוח שנטש את הרכישה או עמוד הנחיתה באמצע נוכל להציע הטבה כדי שיסיים את התהליך או לפרסם מודעה שתזכיר לו למה התעניין באתר מלכתחילה.

קיימים שלושה יתרונות מרכזיים לרה-מרקטינג:

  1. הלקוח כבר התחיל את תהליך הרכישה או השארת הפרטים. זה אומר שהוא מעוניין במה שיש לאתר להציע. שיווק מחדש יחזיר אותו בדיוק לנקודה שבה הוא נטש את האתר עם מודעה רלוונטית ומותאמת אישית שתגרום לו, כך אנו מקווים, להיכנס לאתר שוב.
  2. ללקוחות שביצעו רכישה אפשר להציע מבצעים ייחודים ללקוחות חוזרים, כתבות טיפים לשימוש במוצר שרכשו או מאמרים שיחזקו את דעתו על החברה או הצעה לרכישה של מוצרים משלימים.
  3. בעמודים שונים באתר אפשר לשתול קוד מעקב שונה ובאמצעות כך להציג ליוזרים מודעות שתואמות את מה שעניין אותם. באתר עם מגוון רחב של מוצרים או שירותים צריך לוודא שהמודעה שתוצג לאחר מכך למשתמש תהיה רלוונטית למה שהוא חיפש.
  • טל ענתבי – יועצת תקשורת ומנהלת תחום הדיגיטל באולמדיה

תוכן עניינים

פוסטים נוספים

מתוך TheMarker: "היתרון של אולמדיה הוא הריכוז של לקוחות בתחומים דומים המאפשר לנו לחבר אותם לסיפור אחד"

כחלק מהשינויים הפוקדים את עולמות ההיי-טק, הטכנולוגיה, הצרכנות, התיירות והפיננסים, לצד שינויים מהותיים בשוק התקשורת המלווה בחדירה מסיבית של רשתות חברתיות וכלי תקשורת חדשים, האתגר

קרא עוד »