מה זה מיתוג מעסיק – מדוע חברות הייטק חייבות להשקיע במיתוג מעסיק?

בשוק ההייטק התחרותי של היום, חברות מחפשות גם היום דרכים למשוך ולשמר את העובדים הטובים ביותר.
מיתוג מעסיק הוא תהליך יצירת תדמית חיובית של החברה מול עובדים פוטנציאליים ובקרב העובדים הקיימים. התהליך כרוך בהצגת התרבות הארגונית, הערכים והחזון של החברה באופן שיגרום לעובדים להזדהות עימו – בעיקר מבחינת תחושת הערכה והזדהות.

מהו מיתוג מעסיק?

תהליך של מיתוג מעסיק כרוך בקידום ערכי החברה, האידיאולוגיה והתדמית שלה בקרב עובדים פוטנציאליים והעובדים הקיימים. המטרה של מיתוג מעסיק היא למשוך ולשמר כישרונות מובילים על ידי יצירת מוניטין חיובי לחברה, כאשר הוא אמור לגרום לחברה לבלוט כמעסיק מועדף בשוק ההייטק התחרותי (ולא רק בהיי טק).

תהליך של מיתוג מעסיק מצריך שימוש מושכל בחשיפת ערכי החברה בערוצי תקשורת רלוונטיים בין אם תקשורת המונים או תקשורת אישית, לצד מקצועיות רבה והבנה רחבה בהעברת המסרים. פעמים רבות, חברות הייטק יבחרו לשכור שירות של משרד יחסי ציבור מוביל שיהיה אחראי לקדם את תחום זה בפלטפורמות השונות – בתוך הארגון ומחוצה לו.

משרד יחסי הציבור יעביר את מסרי החברה, התרבות הארגונית, הפוטנציאל העסקי שלה והיתרונות לעובדים באמצעות כתבות, ידיעות, מאמרים וכתבות רוחב במדיה אותה צורך קהל המטרה – עיתונות כתובה, עיתונות אלקטרונית, פודקאסטים, מדיה חברתית ועוד.

היתרונות של מיתוג מעסיק

מיתוג מעסיק מציע מספר יתרונות לחברות:

גיוס איכותי ומקצועי
חברות המשקיעות במיתוג המעסיק שלהן יקטפו את הפירות ויוכלו לגייס כישרונות מובילים בקלות.
כאשר לחברה יש מוניטין חיובי כמעסיק, היא הופכת למקום עבודה רצוי יותר.

מוניטין חיובי זה יכול לעזור לחברות להתבלט בקרב עובדים פוטנציאליים מוכשרים המחפשים עבודה, או אף לשכנע עובדים איכותיים מחברות אחרות לעבור אליהן. עובדים נהנים לעבוד במקום עבודה שחבריהם ובני משפחתם מכירים ומזהים.

שימור עובדים וחסכון בהוצאות על גיוסים והכשרות
מיתוג מעסיק איכותי, מקצועי ויעיל, יכול לתרום רבות לחברות ודרכו ניתן לשמר את העובדים הקיימים בחברה.
כאשר העובדים מרוצים מעבודתם, מרגישים הערכה והזדהות עם החברה בה הם עובדים – הסיכוי שיבחרו לנטוש את החברה הולך וקטן.

שימור עובדים בצורה נכונה יעלה את רמת המוטיבציה של העובדים הקיימים ויפחית משמעותית את שיעור תחלופת כוח האדם, מה שיכול לחסוך לחברות זמן וכסף בגיוס והכשרת עובדים חדשים. בנוסף, תחושת לויאליות תחבר טוב יותר את העובד הפרטני לחברה הכללית, כך שהעובד ירגיש תחושת שייכות לארגון הגדול ויזדהה עם ערכיו.

מגביר את רמת המוטיבציה
כאשר עובדים בארגון שרבים מכירים והוא בעל תדמית חיובית, הם מרגישים הזדהות עם הערכים של החברה שלהם ודרכי הפעולה שלה. יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו בעלי מוטיבציה גבוהה להוביל תהליכים ולהשפיע בצורה חיובית על העובדים סביבם.

כמובן שמוטיבציה גבוהה יכולה להביא להישגים גבוהים יותר וגם לתוצאות עסקיות טובות יותר.

חברה או ארגון המעוניינים למתג את עצמם כמעסיק מבוקש בקרב עובדים פוטנציאליים וביכולת שלהם לשמר עובדים, צריכים לעשות זאת בעזרת מספר פרמטרים בהתאם לדרישות ולאופי החברה:

תגמול ותחרותיות
תהליך של מיתוג מעסיק צריך להבליט את הנושא הכלכלי החיובי בחברה – זו מציעה משכורות מכובדות לעובדים ואף מגבירה את התחרות בין המתחרים על ידי תגמולים והטבות.
בין היתר החברה מציעה אופציות למניות, בונוסים כספיים, במקרים מסוימים אף חופשות ופינוקים נוספים.

אופק תעסוקתי
חשוב להבליט כי החברה מספקת לעובדיה סוגים שונים של הכשרות (אם קיימות) – החל מקורסים והכשרות ספציפיות ועד הכשרות ניהוליות או כלליות.
הכשרות אלה מאפשרות לעובדים להתקדם לעבר תפקידים גבוהים יותר ומובילים, ובהתאם לזאת להתפתח תעסוקתית וכלכלית.

איזון בין הקריירה לחיים האישיים
כחלק ממיתוג המעסיק, על החברה להציג כי מנהליה מבינים את החשיבות הרבה באיזון בין חיים אישיים לעבודה, כך שהיא משקיעה ביצירת האיזון הזה על ידי סידורי עבודה נוחים ואפשרויות היברידיות, מדיניות חופשת לידה, קידום תרבות הספורט בארגון על ידי הקמת חדרי כושר ושיעורי סטודיו במתחמי העבודה, שירותי עיסוי לעובדים ועוד.

משוב עובדים
חלק חשוב במיתוג מעסיק הוא המשוב הקבוע שהחברה מבקשת למלא על ידי העובדים שלה, אם בצורת סקרים קבועים או פגישות אישיות. בעזרת הסקת המסקנות, החברה צריכה לפעול לשיפור רווחת העובד, יישום ההערות, הכשלים והרעיונות החדשים שעולים מן הסקרים הללו ועוד. החשיבות שהיא נותנת לכך מעלה את תחושת ההערכה והמעורבות בקרב העובדים שלה.

לסיכום, מיתוג מעסיק הוא מרכיב קריטי באסטרטגיית גיוס ושימור כוח האדם של החברה.
חברות הייטק המשקיעות במיתוג המעסיק שלהן, יוכלו למשוך עובדים מוכשרים, לשמר את העובדים הטובים ביותר שלהן ולהגדיל את רמת המוטיבציה והמעורבות בארגון.

תוכן עניינים

פוסטים נוספים

מתוך TheMarker: "היתרון של אולמדיה הוא הריכוז של לקוחות בתחומים דומים המאפשר לנו לחבר אותם לסיפור אחד"

כחלק מהשינויים הפוקדים את עולמות ההיי-טק, הטכנולוגיה, הצרכנות, התיירות והפיננסים, לצד שינויים מהותיים בשוק התקשורת המלווה בחדירה מסיבית של רשתות חברתיות וכלי תקשורת חדשים, האתגר

קרא עוד »